Sky Sports News Embarrass Themselves With Zaha Coverage

1 Posted by - January 3, 2019 - News, Video

Last night, Crystal Palace ran out 2-0 winners at the home of a lacklustre Wolverhampton Wanderers side, thanks to late goals from Jordan Ayew and Luka Milivojevic. Whilst the first was a superbly taken finish from the Ghanaian, the Eagles’ second came from the penalty spot, following a stonewall decision after a blatant foul inside the box on Wilfried Zaha.

This morning, as part of regular Sky Sports News feature “Ref Watch” ex-referee Dermot Gallagher was asked to analyse a number of calls from the last round of Premier League fixtures, including the penalty call in the Palace game, only the clip they used wasn’t actually the foul which led to the spot-kick, it was a perfectly timed challenge from earlier in the contest which rightly saw Roy Hodgson’s men awarded a corner at the time.

Despite this obvious error, Gallagher analysed the incident as if it was the foul which brought about our eventual penalty, doing both Wilfried Zaha and Crystal Palace a massive disservice, given the fact that the actual foul was as clear-cut as it is possible for a decision to be. You may question why anyone of a red and blue persuasion would get bent out of shape over a mistake like this but given the unfair reputation Zaha has already been labelled with, it’s simply irresponsible of those editing the footage not to pick the right clip.

All too often, opposition supporters trot out the same stereotypical garbage when discussing Wilf, thanks in no small part to instances like the one attached above. In many ways, it’s a case of death by 1,000 cuts but on a morning when everyone associated with Palace should be toasting a fantastic performance and a massive three points on the road, we are instead treated to this shoddy work from a sports broadcaster who claim to be an authority on football within this country.

For 80p a month, you can help HLTCO grow.

6 Comments

  • Paul mason January 3, 2019 - 3:29 pm Reply

    The most shocking thing is that Dermot Gallagher states he does not think that ‘anyone in their wildest dreams would not think this is a penalty’ when everyone, except Gallagher, including the interviewer can see the defender clearly gets the ball! He has not been helped by Sky showing the wrong clip but why does he just not say this cannot be when the penalty was awarded? Surely Gallagher deserves the sack for such unbelievable incompetence!!!

  • Gordon January 3, 2019 - 5:13 pm Reply

    Has Sky issued an apology yet?
    I don’t blame Gallagher – he was presumably given the footage to review and his review of that footage though maybe accurate had no relevance to the penalty decision.
    But if Sky gave him the wrong footage to review and he concluded that the penalty shouldn’t have been given (implying once again that Wilf is a con artist), then Sky should apologise for their mistake. They should present Dermot Gallagher with the correct footage and broadcast his verdict. And they should repeat this sufficiently frequently to make sure none of the envious “Wilf-critics” can be excused for continuing to peddle the lie that he dives.
    And finally, let me apologise if Sky has done this already without my knowledge.

  • mark January 3, 2019 - 5:34 pm Reply

    Dan,

    arent you used to Sky giving us the sh*t end of the deal? i was up just before 7.00 so i could watch the highlights package before i went to work, and it wasnt shown for over 90 minutes, and even then it was only for 70 odd seconds. It was THE ONLY match from last night that wasnt covered during the hour, but i saw that muggy Watford clip twice during the hour.

    Why do Sky hate us so much?

  • ee signing January 4, 2019 - 1:13 pm Reply

    Happily it wasnt a dive either .even a perfectly legitimate sliding challenge like thatwill take the mans legs AFTER hes got the ball so no need for anyone to chalk that one down against Wilf

  • Eric The Ninja January 4, 2019 - 4:20 pm Reply

    SKY News: Best to double-check everything we say.

  • ee signing January 5, 2019 - 12:08 am Reply

    Has anyone actually pointed this out to Sky sports yet

  • Leave a reply