Sky Sports Got Pellegrino & Pellegrini Mixed Up But Won’t Ever Admit It

0 Posted by - June 15, 2017 - News

Yesterday afternoon, Sky Sports News exclusively “broke” the news that Crystal Palace were in talks with former Manchester City boss Manuel Pellegrini over the vacant manager’s post, before backtracking hugely shortly after. 

This tweet sparked wild speculation over the possibility of Pellegrini taking over at Palace. It all felt a bit weird at the time. 

I dare say most of you will be aware that Palace have also been heavily linked with a move for former Alaves boss Mauricio Pellegrino this summer, after the Argentine quit the Spanish club at the end of the 2016/17 campaign. I wouldn’t normally expect an outfit like Sky Sports News to get two admittedly similar names mixed up before going public with a story about the former but as yesterday afternoon wore on, it became increasingly obvious that they had indeed accidentally named the wrong man. 

Having initially placed a story about the potential move on the Sky Sports website, the link now no longer exists after their editors took it down in embarrassment. Their initial statement was one that Palace fans jumped on immediately as being false, partly because Steve Parish has already spoken of wanting a younger manager to build a legacy in SE25 and partly as a consequence of Pellegrini’s no doubt lucrative current deal with Chinese outfit Hebei China Fortune. 

The knock-on effect of the speculation was of course a flurry of bets being placed on the Chilean across the U.K., despite him failing to feature in the odds prior to the news being broken by Sky. It is at this juncture that it’s worth remembering the bookmaking arm of their organisation “SkyBet” who cheekily inserted the former City boss in the market at odds of 5/1 shortly after breaking the “news” of our interest. 

Having almost certainly taken a fair few bets on Manuel rocking up at Selhurst Park in the not too distant future, they mysteriously removed him from the betting in the early evening, providing an almost blatant admission of them having given false information earlier in the day. We will of course never hear an apology from Sky themselves but the whole tale does go to show how quickly lies can spread when they are packaged in a convincing fashion. 

Here is proof that Sky made an error yesterday but won’t admit to it. 

HLTCO has no adverts, we cannot survive without your help.

7 Comments

  • Martin Smith June 15, 2017 - 7:12 am Reply

    Love your column! I’d heard that skybet and sky TV were no longer part of the same company.

    • admin June 15, 2017 - 7:13 am Reply

      Cheers Martin. Is that true? Odd that they would keep the same branding, logo and name if so. It all seemed a little fishy to me at the time, hopefully they’ve refunded all the money they took on Pellegrini.

  • […] sooner had the story begun to make the rounds, Sky Sports deleted the story, with many, including ​HLTCO, claiming that the deletion was an admission of […]

  • Richard Down June 15, 2017 - 9:24 am Reply

    Easy mistake to make I suppose !

  • Kevin June 15, 2017 - 10:36 am Reply

    Just wish they would get on with naming a manager now, instead of news now keep saying about new interviews, as making it sound like no one is interested in taking the job.

  • Richard C June 15, 2017 - 1:18 pm Reply

    A cynic would say that the continual addition of claimed managers to the Crystal Palace list serves only to add to the coffers of the Sky Bet business. But I’m no cynic I just think they are a load of robbing b…tds!

  • Phil H June 15, 2017 - 4:27 pm Reply

    Whatever. We just need to get on with appointing a new manager. The transfer window is ticking away. Pre-season is looming. No progress in seemingly a month. Get.A. Move. On.

  • Leave a reply